2022-12-07 17:57:52 Mislim na sebe, čitam u sebi Manifestacija MJESEC HRVATSKE KNJIGE završila je prije dva tjedna. Isto toliko smo produžili novu aktivnost koja je bila sastavni dio manifestacije. Prethodno smo u objavama događanja u školskoj knjižnici spominjali aktivnost MISLIM NA SEBE, ČITAM U SEBI, metodu rekreativnog čitanja u školi gdje učenici tiho, u sebi, čitaju osobno odabrane romane u određenom razdoblju svaki dan.Trajanje razdoblja od 30 dana imalo je namjeru stvoriti novu naviku koja tako postaje integrirani dio njihove svakodnevice ili barem predstavlja važan novi trenutak u njihovom danu. Nakon završetka tog razdoblja učenici su ispunili upitnik iz kojeg je vidljiv njihov stav prema navedenoj metodi. Rezultati upitnika pokazuju kako su ispitanici ( učenici ) ovu metodu prihvatili na vrlo pozitivan način jer im je dala novu dimenziju prvenstveno u načinu oblikovanja njihovog nastavnog dana. „Natjerani“ su pročitati knjigu po vlastitom izboru što im je dalo odgovorniji odnos prema sebi i svojim obavezama te su isto tako imali opušteniji početak radnog dana. Učenici su dolazili sat vremena prije početka nastave i u prostoru knjižnice čitali knjige koje su sami izabrali ili prema preporukama knjižničarke. Kako knjižnica još uvijek nema svoj kompletan fond na raspolaganju, knjižničarka je od prisutnog na policama odabrala one nslove koji su odgovarali njihovim interesima, razmišljanjima i godinama ( svi ispitanici imaju 17 godina ). Neki su učenici u ovom razdoblju čitanja u sebi uspjeli pročitati i po dva naslova. Rezultati govore kako su učenici prepoznali koliko im nedostaje čitanje knjiga koje im nisu zadane, odnosno lektirna djela, te kako ipak uspijevaju čitati kad su na ljetnim praznicima. Svi ispitanici vole čitati no nemaju vremena čitati ono što ih zanima. Smatraju da im čitanje obogaćuje vokabular, rješava ih stresa i spoznaju koliko su im informacije s interneta površne. Učenici preporučuju svojim prijateljima da probaju ovu metodu, pogotovo onima koji ne vole čitati, ali smatraju da ne bi trebala biti sastavni dio nastavnog procesa. Metoda čitanja u sebi stvorila im je osjećaj kvalitetnijeg provođenja vremena u knjižnici u kojoj žele razgovarati s ostalim čitačima o pročitanom jer dosad nisu nikad imali takvu priliku. U našim književnim jutrima razgovaramo o pročitanim knjigama:
|
Srednja škola Petrinja |