INTERVJU S PROFESORICOM MATEMATIKE JOSIPOM MITAR 👩🏫🧮😊
Da je matematičar biti lako, matematičar bi bio svatko! 😄
Danas donosimo intervju s našom profesoricom matematike Josipom Mitar. Zašto je odabrala baš matematiku? Postoji li određeno nastavno gradivo koje voli više ili manje? Kako je online nastava utjecala na usvajanje gradiva iz matematike? O ovim i brojnim drugim temama s profesoricom Mitar razgovarala je Mirna Miletić, učenica 4. b razreda. 🎤🥰
1. Koji ste fakultet završili?
Završila sam Prirodoslovno-matematički fakultet u Zagrebu, Matematički odjel, inženjerski profil.
2. Zašto ste odlučili raditi u našoj školi?
Zbog preseljenja u Petrinju.
3. Koliko dugo radite?
Radim skoro 23 godine, od toga 14 godina u Srednjoj školi Petrinja.
4. Iznenadite li se kada vidite da netko nešto ne razumije, iako ste dali sve od sebe da mu objasnite te ste objasnili istu stvar nekoliko puta?
Više me ne iznenađuje, u početku rada to mi je bilo teško prihvatiti.
5. Zašto ste odabrali baš matematiku?
Matematika mi je bila omiljeni predmet u školi, logična, zanimljiva, savladavala sam je bez teškoća, uz redovan rad na satu i kod kuće.
6. Volite li čitati? Ako da, koju ste knjigu zadnju pročitali?
Volim čitati, uglavnom preko ljeta. Zadnja knjiga koju sam pročitala je “Pod kupolom” Stephena Kinga.
7. Vidite li se za 5 godina na istom radnom mjestu ili negdje drugdje?
Ne planiram promjenu radnog mjesta i veselim se našoj novoj školi!
8. Isplati li se biti profesor?
Ovisi što se podrazumijeva pod ovime “isplativost”. Ako mislite financijski, onda baš i ne.
9. Koje su prednosti Vašeg zanimanja?
Rad s mladim ljudima i donekle samostalnost u radu.
10. Pripremate li se puno za nastavni sat? Kako izgleda priprema?
Priprema ovisi o tome što je planirano za taj sat. Provjerim koje su ishode učenici usvojili, a koji još predstoje po kurikulumu. Osmislim tijek sata, izaberem primjere za rješavanje, pripremim nastavne listiće za formativno vrednovanje, ako nemam odgovarajući digitalni materijal, izradim program u Geogebri za motivaciju i bolje razumijevanje, sastavljam pisane provjere, ispravljam provjere i nastavne listiće, upisujem povratne informacije u e-Dnevnik…
11. Koji su Vaši interesi i hobiji izvan učionice?
Volim cvijeće i rad u svom malom vrtu.
12. Smeta li Vam ili Vas začuđuje kada netko ne razumije matematiku?
Ne smeta mi i ne začuđuje me, ali mi je žao ako učenik ne pokaže volju naučiti bar osnove. Često kažem učenicima: “Možda ne znate lijepo slikati, ali ste naučili da crvena i žuta boja daju narančastu, možda ne znate lijepo pjevati, ali ste naučili ljestvicu i najpoznatije kompozitore. Tako je i s matematikom – ne morate znati riješiti svaki problemski zadatak, ali možete naučiti pravila pa ih primijeniti na jednostavnim primjerima.”
13. Koji su najveći izazovi za profesore danas?
U svijetu brzih promjena za znanje su potrebni vrijeme i marljiv rad.
14. Koji Vam je najdraži film?
Nemam najdraži film, ali mi je najdraži žanr znanstvena fantastika.
15. Koji Vam je najdraži bend ili pjevač?
Volim slušati dalmatinske klape, Marka Škugora, Gibonnija…
16. Smatrate li da su pandemija i online nastava zakinuli učenike u znanju iz matematike?
Da, učenici se često žale na online nastavu, a i ja primjećujem razliku s obzirom na prethodne generacije.
17. Preporučujete li Vašim učenicima da upišu Vaš fakultet?
Najbolje je da svatko upiše onaj fakultet koji želi, ali trenutno su najtraženija zanimanja iz STEM područja.
18. Koje Vam je gradivo iz matematike najdraže predavati, a koje nikako ne volite (ako postoji)?
Ne postoji gradivo koje ne volim, a najdraže (najlakše) mi je predavati svako gradivo u kojem se učenici aktivno uključe u rad.